Bli scout i Sköndals Land & Sjöscoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Intresset för att bli scout är stort i Sköndal varför vi har kö för att få börja. Ansökan registreras i vårt kösystem, vilket blir ett register som du behöver vara medveten om att du samtycker till i samband med att du skickar in anmälan.

Det finns möjlighet att få förtur om man i ansökan angett 1) att man har syskon som redan är medlem i kåren eller 2) om någon av föräldrarna väljer att engagera sig aktivt i kåren t.ex. som ledare, i kårstyrelsen eller som lokal-, stug- eller båtfogde. Antagningen görs sedan utifrån hur länge de har köat men också för att få en så balanserad åldersspridning och en så jämn könsfördelning som möjligt på avdelningarna.

Gäller ansökan våra yngsta scouter, de som börjar årskurs 2-3 i skolan, så har vi två grupper: en på måndagar och en på tisdagar. Ange i anmälan om det spelar någon roll till vilken grupp ni vill ställa er i kö till.

Vi hör av oss via e-post när det drar ihop sig till terminsstart samtidigt som vi har möjlighet att erbjuda någon plats. Har du frågor som rör scoutkåren eller om du som vuxen är sugen på att engagera dig direkt kan du höra av dig till oss på info@slsk.se.

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.