Här kan du hitta kartor och vägbeskrivningar till kårens lokaler och stugor.

Sköndal – Brincken

I vårt nya hus i Stora Sköndal har vi våra scoutmöten när vi är inomhus. Vi har också förråd och verkstad.

• Adress: Nils Brincks väg 8, Sköndal (entré på motsatt sida som garagedörren och grinden till gården)
  • Hitta hit: bil via väg 73 till Sköndals centrum; buss till Norra Sköndal eller Sköndals centrum
  • Karta och vägbeskrivning: Sköndal (Scoutlokalen)

Frågor om scoutlokalen: info@slsk.se.

Sköndal – Ladan

Nere vid sjön Drevviken har vi en ombyggd lada där vi håller till under utomhusmöten på våren och hösten och där vi förvarar våra båtar och kanoter.

• Adress: Sköndalsbrovägen 20, Sköndal
  • Hitta hit: bil till Sköndalsbrovägen; buss till Diakongränd och följ parkvägen
  • Karta och vägbeskrivning: Sköndal (Ladan)

Frågor kring Ladan: info@slsk.se.

Tallborgen

I Tyresta naturreservat, vackert belägen på en höjd med utsikt över Lycksjön, ligger vår timmerstuga Tallborgen. Dit har vi helgutfärder med alla avdelningar.

• Adress: stugområdet Lycksjöhagen, Vendelsö
  • Uthyrningsinformation: 35 sängar, ej el, vatten i pump, vedkaminer för uppvärmning. 1 000 kr per helg för scoutkårer, för övriga pris efter ö.k.
  • Hitta hit: bil/buss till Tyresta nationalparks parkering (för samling); buss till Svartbäcken, genväg genom skogen
  • Karta och vägbeskrivning: Tallborgen
  • Info om skötsel: tallborgen@slsk.se

Andra platser