Drabanterna – Äventyrare 12–15 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Vill du ställa ditt barn i kö till scouterna, gå in på ”Bli scout” och fyll i formuläret med uppgifter om barnets namn och födelsedag, adress samt namn på kontaktperson med telefon och mejl.  De barn vars föräldrar engagerar sig aktivt i scoutkåren ges förtur!

Äventyrarscouterna (f.d. patrullscouter) utmanas i patrullen till nya möten och friluftsliv i allt större sammanhang, tillsammans reflekterar man över sin och andras insats. Ordet ”äventyrare” speglar strapatsen och spänningen på färden.

Möten

Vi har möten på måndag 19-21. Tänk på att ha kläder efter väder.

Kontakt :

Gren (Ålder) Avdelning Ansvarig ledare (Telefon)
Äventyrare (12–14 år) Drabanterna Mikkel Burton ( mikkel.burton@slsk.se) – 070-830 50 33